Apa yang Anda Cari ?

Tuesday 1 July 2014

Indah ke WAHM?

WAHM? Apa ke bendanya tu?
Dulu saya pun tidak tahu apakah itu WAHM sehinggalah saya bercita-cita untuk bermajikan dan bekerja sendiri dari rumah..

Rupanya WAHM tu adalah Work At Home Mommy..ye itu lah cita-cita saya dalam 5 tahun lepas. Target saya umur 30 saya nak jadi WAHM, duduk di rumah membesarkan anak dengan kudrat sendiri, sambil duit masuk dalam akaun...

Sekarang, saya dapat membesarkan anak-anak saya sendiri. Dapat melihat perkembangan mereka, dapat menjaga dikala mereka sakit dan dapat mendidik mereka.

Di kala ibu-ibu lain sedang sibuk di tempat kerja, saya pula dirumah sibuk berguling dengan anak dirumah, meneman mereka belajar, menyuap anak makan dan melayan kerenah anak-anak.

Apakah yang membuatkan saya dengan senang hati berhenti kerja dan dengan apakah saya akan membayar hutang bank saya?

Sebelum berhenti kerja lagi saya dah mula buat perniagaan online. Bila income dah stabil, saya pun berhenti la   dengan income perniagaan online, saya dapat membayar hutang, bagi mak dan abah dan untuk keperluan yang lain.

Seronok rupanya.  Dan kena ingat kita yang menjadikan ianya indah atau sebaliknya..saya pilih untuk untuk menjalani kehidupan itu indah bersama anak-anak saya..

I love my kids..

No comments:

Post a Comment